Jag blir aldrig en söderkis o gissa om jag är glad över det!

Jag hatar alternativa människor. Jag hatar söder.
Okej, det där kanske inte är helt rättvist o skriva men JA, jag gör verkligen det! Jag trivs bättre bland jämlika som inte är så himla... alternativa och fria.

Vad av denna lilla insikt? Jo, som bekant för vissa av er så har Matthew Willhelmson designat för H&M. Jag är egentligen ingen "H&M tjej" men en av dessa tunikor bara MÅSTE jag ha tills jag ska steka mig själv i utlandet i sommar. Bara MÅSTE. Och när Queen B har fått för sig någonting så ska det också bli så.

Sagt och gjort, jag besökte alla, verkligen ALLA H&M här i city för att hitta tunikan men jag borde ju faktiskt ha kunnat räknat ut att allting sålt slut på 3 sekunder. Fick tips av en gullig expedit o testa att kika på H&M i Ringen. Av min min att döma listade hon ut att jag inte hade en susning om vart ringen låg och hon förklarade glatt att Ringen på gröna linjen, i skanstull. Skanstull, fine! Men för att ta sig dit passerar man medis och medis mina vänner, nej, dit vill jag inte igen. Folk som satt¨på GOLVET i tunnelbanan (usch!) och sjöng sånger om frihet samt massa annat tok.
Ja, alla ska få vara som dom vill, absolut!
Och ja, jag drar alla över en kam.
Men nej, söderflum är inte min kopp av te.

och tror ni tunikan fanns? yes, för tydligen är Söderfolk inte lika med i modet. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0