Pro Ana bloggar ser jag överallt men vart har verkligheten tagit vägen?

Jag har just gjort en ny upptäckt. Dessa pro Ana bloggar som det bara vimmlar om överallt!!
Spontant vill jag skrika NEJ NEJ NEJ NEJ, ni vet inte vilket helvete det är ni ger er in på. Ni vet inte vad ni ber om.
Nästa sekund inser min sjuka hjärna att allt som oftasta tänker jag precis som ni. Och det skrämmer mig.
Jag kan inte tänka så där längre, även om jag gör det varje jäkla timme på dygnet. Men jag försöker iallafall. Även om det sällan går vägen. Men skillnaden mellan dem och mig är att jag inser att det är FEL, så fruktansvärt FEL det jag gör och har gjort mot mig mot själv. Jag hyllar inte "Ana" som min bästa vän. Jag tycker inte att riktig mat är en kopp the. Jag tycker inte att size 0 är det ultimata målet.

Jag hatar varje minut av den här hemska tillvaron. Men ändå kan jag inte sluta.


Kommentarer
Postat av: Martina

Känns skönt ifall man kan göra nån skillnad.. Först fattade ja inte va du menade me Pro Ana.. Hmm de e väl märkligt att folk ska behöva svälta sig.. Mat ska njutas av eftersom vi har tillgång till mat, jag har hellre 10kg för mycke än för lite.

2009-05-20 @ 19:25:17
URL: http://bimbofierad.blogg.se/
Postat av: Miss X

Hej!



Tycker ditt inlägg är bra. Jag har själv varit jättesjuk för ett par år sedan. Jag tänker aldrig bli sån igen, men samtidigt ät det så skönt att prata med folk som förstår. Som vet hur det känns.

Nu vill jag gå ner igen, men såklart inte genom att äta 3 cm gurka om dagen, utan ända hålla mig över 500kcal! För viktväktare är det svält, för anorexics är det mycket.. =)



keep up sötis!



kram!

2009-05-21 @ 19:10:50
URL: http://dontswallow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0