Under min nivå

Ibland funderar jag på om folk verkligen är helt riktiga i huvudet.

Så här ligger det till. Jag åker sällan tunnelbana. Dels för att jag hatar att behöva trängas och dels för att jag oftast har tillgång till andra färdmedel. Idag efter jobbet tänkte hade jag planerat att gå  hem i solskenet men eftersom invigningen av mina nya shoes inte riktigt föll mina fötter i smaken gick den planen i stöpet. (Vilka fötter tycker inte om Louis Vuitton shoes liksom? wiiiierd!)

sagt och gjort, jag knallade ner i tunnelbanan och ställde mig för att vänta två minuter på nästa tåg. Tanken att "det är inte så hemskt som jag mindes det" slog mig och jag blev nästan lite förbannad på mig själv varför jag inte utnyttjade det här oftare. Billigt och effektivt liksom.
Plötsligt kommer det fram en kille i 45 års åldern till mig. Ställer sig bredvid, inte för nära men  ändå tillräckligt nära för att han ska komma in i min privata zon. Han tittar på mig och så säger han:
"Du är så mummsig så jag skulle kunna äta upp dig."
Jag tittar förintande på honom. Inget svar ifrån min sida. Vilken idiot raggar på tunnelbanan liksom? Nej, jag gör inte sånt här. Gå hem till din fru.
"Ehm, ja men du är verkligen jättevacker!"
Jag säger artigt tack (väluppfostrad som man är) innan jag kliver ombord på tunnelbanan som anländer i grevens tid. Plötsligt mindes jag varför jag hatar att åka tunnelbana igen. Det kryllar av idioter där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0